Ziqem, penyanyi berasal dari Debak Sarawak telah meriliskan MV dari single terbaru beliau ‘Keliru’ hasil kolaborasi dengan seorang penyanyi dari Sarikei Lydbie. Sebelum ini kami pernah menulis tentang Lydbie untuk muzik video ‘Go’ dan bagi siapa-siapa belum check out MV tersebut, check em out now!

Sedikit info tentang Ziqem, beliau berasal dari Debak Sarawak dan stail muzik beliau adalah menjurus ke-arah R&B dan Hip-Hop. Sebelum ‘Keliru’ Ziqem telah meriliskan beberapa lagu iaitu Highyal, Aku Cuba dan Bebal yang boleh di stream di channel youtube beliau

Lagu ‘Keliru’ ini menceritakan tentang pasangan kekasih yang pada mulanya bahagia dan seolah-olah tiada apapun yang dapat menghalang hubungan mereka berdua. Namun seperti setiap(bukan semua) pasangan yang bercinta, kadang-kadang akan berlaku konflik dan konflik itu kadang-kadang kita tidak tahu dari mana dan apa punca ia berlaku sehingga menjejaskan hubungan tersebut. 

Muzik video ‘Keliru’ ini di rakam di Damai Sentral, Kuching Sarawak dan proses penciptaan lagu ini dibuat sepenuhnya secara maya di mana Lydbie ketika itu berada di Sarikei manakala Ziqem dan Firjai berada di Kuching. Lagu ini di produce sepenuhnya oleh Firjai yang juga merupakan pengarah untuk muzik video ini. 

Dari kiri: Lydbie, Firjai & Ziqem

Lagu ‘Keliru’ merupakan sebahagian daripada projek EP “Ruby”. Sebuah projek kolaborasi antara Firjai, Ziqem dan Lydbie. Terdapat 3 lagu yang ada didalam EP tersebut dan setiap lagu mempunyai kaitan dan kesinambungan antara satu sama lain. 

Check out MV ‘Keliru’ daripada Ziqem dan Lydbie dibawah. Jangan lupa like, subscribe dan share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *