Penyanyi paling muda dari label muzik indipendent lokal Ban Huat Sdn Bhd, Ian Aw telah meriliskan debut muzik video pertama untuk single beliau Awtotune feat Yung Kai, di produce oleh Jaake & Saucie J.

Ian Aw

Sedikit info mengenai Ian. Berumur 19 tahun berasal dari Kuching Sarawak, beliau mula berkecimpung dengan muzik apabila mendengar muzik-muzik Hip-Hop dari scene underground China. Pada tahun 2019 apabila bekerja di kedai streetwear ‘Boiler Room‘ yang di kendalikan oleh Yung Kai, di sanalah impak dan perjalanan muzik Ian bermula. Sepanjang di sana, beliau dan Yung Kai seringkali berkongsi dan mengasah keupayaan mereka dalam mencipta muzik dan menghasilkan karya yang mereka inginkan. Ian juga ada membuat perniagaan jenama barang kemas iaitu ‘Zero Degrees‘ bersama dengan Yung Kai.

Yung Kai menggayakan rantai dari ‘Zero Degrees’

Ian mendapat inspirasi untuk lagu Awtotune daripada keinginan dalam hidup, kekecewaan, kesusahan dan sebagai mewakili nama beliau iaitu “Aw”. Lagu ini memaparkan Yung Kai dan di produce oleh Jaake & Saucie J yang juga dari label Ban Huat Sdn Bhd. Muzik video ini pula di buat oleh Razeeq dari The Ark Kuching dan special effect pula di halusi oleh Idonreallynou.

Check out debut muzik video pertama Ian feat Yung Kai dan di produce oleh Jaake. Janga lupa like, subscribe & share! :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *