Sebuah acara gig yang dianjurkan oleh syarikat minyak wangi Fragrance Album dengan Kuching Frag Group(KFG) bakal melancarkan gig yang menggabungkan muzik dari band-band, artis-artis dan rapper-rapper lokal bersama dengan keusahawanan minyak wangi lokal. Gig ini dinamakan ‘Tune Into The Scene‘. Acara ini akan dianjurkan pada 15 June 2024 (Sabtu), bermula jam 7.00pm – 11.00pm, di Tirta Barong Kuching.

Selain dari hanya mempunyai persembahan muzik, acara ini juga akan mempunyai sesi ‘Ceramah Kesedaran Wangi-Wangian’ yang di lakukan oleh Calvin dari FragranHeaven, di mana tajuk ceramah beliau adalah, ‘Kenal Pasti Perfume Palsu‘. Intipati ceramah ini akan bercakap tentang bagaimana kita boleh mengelakkan daripada membazir wang perbelanjaan kita apabila membeli wangi-wangian dan pada masa yang sama, menjaga kesihatan kita daripada terjerat dengan pembelian minyak wangi palsu. Ceramah ini akan memastikan para pendengar di hujung ceramah, akan lebih memahami garis panduan dalam membezakan wangi-wangian yang berkualiti dan tidak berkualiti.

Selepas itu, ada konsultasi minyak wangi pula dari KFG, di mana mereka akan membimbing anda melalui pilihan-pilihan minyak wangi yang ada berdasarkan pilihan anda, personality anda, dan gaya hidup anda. Antara vendor-vendor minyak wangi yang akan berada di acara ini adalah, Fragrance Album, FragranHeaven, Ibrahim Perfume, dan Magnifi.Scent.

Selepas selesai segalanya, acara ini di teruskan dengan sesi muzik dari artis, rapper dan band lokal seperti, Adruce Azman, Irfan Aniq, Ziji Q, dan Viceroyz.

Tiket boleh di dapati dengan harga RM50 seorang dan percuma sample minyak wangi daripada para penganjur. Harga kombo juga boleh didapati dengan harga RM100, dan disertakan sekali dengan baju t-shirt berlengan panjang.

Sekiranya anda berminat untuk menghadiri acara ini, boleh lah ke Tirta Barong pada 15 June 2024 (Sabtu), bermula jam 7.00pm – 11.00pm. Para penganjur juga berpesan, sekiranya anda mempunyai masalah allergi atau sensitivity, boleh lah memaklumkan kepada para penganjur, agar mereka boleh bersedia dalam membuat apa-apa yang perlu agar ia dapat membuat anda berasa selesa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *