TOKOVINTAJ KCH akan menganjurkan Record Store Day 2020 di Riverside Shopping Complex Kuching pada 26 September 2020(Sabtu) dari 10.00am – 10.00pm.

Record store day merupakan acara tahunan bermula dari tahun 2008 dan di lakukan pada hari Sabtu bulan April dan setiap Black Friday pada bulan November. Acara ini dilakukan bagi meraikan kedai rekod yang dimiliki secara independent di seluruh dunia. Acara ini juga menggumpulkan para peminat, artis dan kolektor-kolektor lokal dan antarabangsa untuk berkumpul, berkongsi dan mengeratkan silaturahim.

Edisi Kuching bakal memaparkan 10 vendor dan antaranya adalah, Heavy Soul Vintage, Fourth Mile Records, Bedy Collections, Kuching Pickers, Uun Valensi Collections, Deathrow Store, 838A Distro dan TokoVintaj

Selain daripada exhibit, acara tersebut juga memaparkan pameran Vespa dan BMX. Di antara pameran tersebut, para pengunjung akan dihiburkan dengan persembahan dari beberapa DJ lokal iaitu DJ Vaux, DJ Kawaii Boy dan DJ Moodselekta.

Kemasukan ke acara ini adalah percuma dengan syarat para pengunjung mematuhi Standard Operation Procedure(SOP) yang telah di tetapkan oleh Sarawak Disaster Management Comittee (SDMC).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *