Penyanyi asal dari Sarikei Sarawak Lydbie telah meriliskan lagu terbaru beliau berjudul ‘Go‘ pada 3 Ogos lepas. Lagu ini mengisahkan tentang perjalanan seseorang yang hendak move on dari hubungan percintaan dan usaha dalam meyakinkan diri sendiri untuk mencari ketenangan di dalam diri di tempat lain.

Sedikit info tentang Lydbie, beliau di lahirkan di Sarikei Sarawak, Malaysia dan telah mula menyertai pertandingan menyanyi sejak di usia 10 tahun. Beliau juga belajar sendiri bagaimana bermain alat muzik seperti keyboard, gitar dan seruling. Sejak di bangku sekolah hingga ke peringkat universiti, beliau terus aktif membuat persembahan dan mewakili band di UiTM Sarawak iaitu Dirgahayu Kenyalang sebagai penyanyi.

Pada tahun 2015, beliau mula membuat channel youtube dan mengupload beberapa lagu cover. Antara lagu cover beliau yang popular adalah Redak Seribu dari band lokal iaitu Masterpiece sehingga mendapat perhatian daripada penyanyi asal lagu tersebut iaitu Depha Masterpiece. Lagu cover tersebut juga boleh di dapati di streaming platform beliau di Spotify, Apple Music dan lain-lain.

Lydbie juga ada membuat kolaberasi dengan beberapa artis dan producer lokal seperti Galvin Patrick, Hasan Marialis dan Luan Loko.

Beliau mula mencipta lagu-lagu sendiri ketika di usia 18 tahun dan aktif membuat cover dan post lagu-lagu beliau di youtube sehingga mendapat perhatian Sydney Atin iaitu antara videographer yang prominent di Sarawak. Akhirnya pada 3 ogos 2020, beliau telah merilis muzik video debut beliau iaitu ‘Go’ hasil arahan Sydney Atin dan komposer lagu pula adalah gabungan Lydbie dan Gary Joseph yang juga merupakan pemain bass kepada sebuah band lokal Deathcore iaitu Exhale My Ozone.

Check out muzik video beliau ‘Go’ di bawah dan jangan lupa like, subscribe dan share!

Produced & direct : Sydney Atin Films & Blackcat Pictures

Make up : Aria Kay

Komposer : Lydbie & Gary Joseph

Music mix & master : Gary Joseph

Untuk mengikuti perkembangan dan mendengar muzik Lydbie, checkout digital streaming platform beliau di ;

Spotify

YouTube

Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *