Project Amnesia akan melancarkan gig ‘Black Parade 2.0’ pada 26 Ogos 2023 hari Sabtu, bertempat di HAUS Kuching. Gig ini merupakan siri ke-2 dari Project Amnesia dan dijangkakan sejumlah 300-400 orang akan datang memenuhi HAUS Kuching.

Black Parade merupakan sebuah event yang bertemakan Emo, Pop-Punk, dan komunitas-komunitas Rock secara umumnya. Para pemuzik akan mempersembahkan lagu-lagu cover yang bergenrekan Emo dan Pop-Punk dari era 2000an. Pada siri pertama Black Parade di lakukan, antara band-band dan Dj yang melakukan persembahan adalah Roses Are Black, Exhale My Ozone, We The Leader dan DJ Vaux. Untuk siri ke-2 pula akan memaparkan band-band yang sama dengan penambahan beberapa band, artis dan Dj seperti Afterfall, Steff Fleur, Dj KawaiiBoi. Selain daripada itu, pemenang Battle of The Band online yang di anjurkan oleh Project Amnesia Bass, Kicks and Rhythm, 11th Minute akan turut serta beraksi pada gig ini.

Menurut salah seorang jurucakap Projeck Amnesia, “Kami menerima sambutan yang meriah daripada para komunitas pada tahun lepas dan pada tahun ini, kami akan melakukan event ini dengan lebih besar dan dengan para persembahan yang lebih baik.

Gig ini juga akan memaparkan beberapa booth yang mempersembahkan merch-merch daripada para pemuzik yang akan melakukan persembahan dan juga dari beberapa vendors-vendors lokal yang lain.

Sedikit info mengenai Project Amnesia. Mereka merupakan syarikat Event Management yang membuat pelbagai acara dengan tujuan untuk menyatukan orang ramai dan memperkasakan komunitas-komunitas yang mempunyai pelbagai minat dari segi muzik, budaya dan sub-budaya. Untuk mendapatkan tiket Black Parade 2.0, kalian boleh bertandang di account instagram @amnesiakch. Tiket pre-sale adalah RM55 dan tiket depan pintu boleh di dapati dengan harga RM65.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *