Sebuah gig Hip-Hop yang di anjurkan oleh CQMUSIC akan di adakan di Old Court House pada 27 October 2023 pada Jumaat nanti. Gig Hip-Hop ini akan memaparkan sebanyak 19 artist Hip-Hop, solo dan berkumpulan. Gig ini di anjurkan bersempena dengan event What About Kuching (WAK) yang diadakan pada setiap tahun pada bulan Oktober dengan mendapat sokongan daripada Kerajaan negeri Sarawak.

Menurut Wayne yang juga merupakan antara penganjur dan juga salah seorang rapper untuk kumpulan The Familyman, “Acara ini melambangkan revolusi Hip-Hop Borneo, sebagai menyediakan platform untuk peminat muzik Hip-Hop, dan juga sebagai simbolik kepada penyerahan baton kepada generasi-generasi peminat muzik Hip-Hop yang seterusnya.

Event ini akan memaparkan beberapa rapper solo dan berkumpulan yang lama dan juga yang baru. Mereka adalah, Masta G, Mista Moose, Cozykidd, Sauh Familia, Fadekeem, Oufaa, Zemo, Ziji Q, Tikar Terbang, Public Noise, Asyraf Hardy, Metrocity Boyz, Knowno, Silooman, Mr. Mokha, Jokoh, Denny Zfk, The Familyman dan Renzo.

Tiket boleh didapati di depan pintu dengan hanya berharga RM30 dan pintu akan dibuka bermula jam 4pm sampai habis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *