Band Ska, Plague of Happiness (POH) telah melakukan siri jelajah album baru mereka Dominion, di seluruh Malaysia dan akan singgah di Tirta Barong Coffee di Kuching, Sarawak pada 19 November 2023 (Ahad). Album ini mengandungi 12 lagu yang bergenrekan Reggae, Ska, Punk-Rock dan Ska-Punk. Prosess rakaman telah dilakukan ketika deklarasi endamic pada tahun 2022.

Sedikit informasi berkenaan album ini, album ini akan memaparkan beberapa kolaberasi dengan artis-artis lokal dan antarabangsa lain seperti, Prince of Ska dari Indonesia iaitu Denny Frust, penulis dan penyanyi Soul dari Malaysia iaitu Leaism, band Post-Keroncong dari Malaysia Terang Bulan, dan pemuisi Malaysia Pyanhabib.

Plague of Happiness adalah sebuah band yang tidak asing lagi di dalam scene muzik indipendent/underground yang banyak menekankan ethos DIY. Sejak dari awal penubuhan mereka, mereka sendiri yang produce dan meriliskan material mereka dan mereka juga yang membuat promo sendiri dan produce muzik video mereka sendiri. Malahan, jelajah promo album Dominion ini pun dilakukan oleh mereka dan kumpulan mereka sendiri.

Mereka juga pernah melakukan persembahan di beberapa festival besar seperti JB Arts Festival, Rock The World, dan juga Sunbear Festival di antaranya. Mereka juga pernah bermain di pentas antarabangsa seperti di Indonesia, Japun, Singapure dan juga Indo-China. POH juga telah beberapa kali menganjurkan beberapa konsert solo. Beberapa konsert solo ini adalah pembiayaan diri sendiri, dan beberapa konsert lain mereka juga pernah mendapat sokongan daripada Johor Performing Arts, KREAT dan juga Vans Malaysia. Untuk jelajah album Dominion ini pula, POH mendapat sokongan dan dana daripada Program Pembiayaan Muzik Independent daripada Cendana dan Nyaring

Sekiranya anda berada di Kuching pada 19 November 2023 pada ahad ini, boleh lah bertandang di Tirta Barong kerana Plague of Happiness akan melakukan show promosi album Dominion mereka yang sekarang boleh di stream di beberapa platform streaming seperti Apple Music, Spotify, YouTube dan sebagainya. Tiket boleh didapati dengan harga RM60 dan band-band pembukaan yang akan turut sama ketika itu adalah We The Leader, Sequal Revealed, Blindsided,

Sekiranya anda berada di Kuching pada 19 November 2023 pada ahad ini, boleh lah bertandang di Tirta Barong kerana Plague of Happiness akan melakukan show promosi album Dominion mereka yang sekarang boleh di stream di beberapa platform streaming seperti Apple Music, Spotify, YouTube dan sebagainya. Tiket boleh didapati dengan harga RM60 dan band-band pembukaan yang akan turut sama ketika itu adalah We The Leader, Sequal Revealed, Blindsided, Drasska, dan Half Asleep. Persembahan POH di Kuching ini di kendalikan oleh Punkcaroba.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *