Sebuah band Metalcore dari Selangor/Kuala Lumpur Akta telah meriliskan muzik video untuk single terbaru mereka iaitu ‘Void‘ pada penghujung tahun 2023. Lagu Void ini merupakan sebuah lagu yang ditulis sebagai pesanan untuk orang yang di-sayangi akan tetapi tidak mampu untuk diungkapkan dengan kata-kata.

Muzik video ini diarah dan di edit oleh Andrew Tan dan penampilan istimewa dari penyanyi band Urban Jazz Langkasuka iaitu Elly Yusni. Lagu Void ini pula di mix dan master oleh Parallel Records dan vokal pula oleh SOG Production.

Sedikit info mengenai band Akta, mereka di tubuhkan secara rasmi pada tahun 2022 oleh ahli-ahli band yang membawa acuan mereka yang tersendiri untuk dihidangkan di dalam penghasilan karya-karya Akta. Walaupun baru ditubuhkan pada tahun 2022, setiap ahli-ahli band ini telah berkecimpung di dalam dunia muzik underground sejak tahun 2010 dan sehingga sekarang, mereka masih aktif dalam dunia muzik dan masih terus bersemangat untuk menghasilkan muzik-muzik baru. Ahli-ahli band akta terdiri daripada Shahril Redzwan(vokal & scream), Aimran Zaman(gitar), Faz Muhd(gitar), Adry(drum), dan Amir Ridhwan(bass, scream / vokal).

Check out muzik video terbaru dari Akta dan jangan lupa follow, like dan subscribe mereka di setiap platform media sosial dan dengar lagu-lagu di setiap platform penstriman muzik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *