Mono & Saturday Heroes telah meriliskan muzik video(mv) untuk lagu mereka ‘Oi! Pendusta‘. Juga merupakan lagu yang terdapat di dalam album terbaru mereka iaitu ‘Radio Bovver Rok N RoLL‘. Muzik video tersebut adalah di buat dengan kerjasama bersama Pancaindera Sarawak bersempana dengan solidarity bersama rakyat-rakyat Palestine.

Muzik video ini diriliskan di dalam page YouTube Shuttercinema Motion Works. Menurut informasi yang terdapat dalam page video tersebut, Mono menemui Shuttercinema Motion Works dan menyatakan hasrat beliau yang telah lama berminat untuk membuat sebuah muzik video yang berkonsepkan live show. Tetapi disebabkan kekangan masa, mereka tidak sempat hendak membuat rekoding video live untuk muzik video ini.

Setelah beberapa ketika, mereka kemudiannya berkolaberasi bersama dengan Pancaindera untuk sesi ‘Live Lounge‘ bersama dengan Mono & Saturday Heroes. Ketika sesi Live Lounge ini, mereka terus membuat rekoding untuk penciptaan muzik video ini. Pengarah untuk muzik video ini adalah Achmed D. Youseff, producer adalah Pancaindera, pasukan produksi pula adalah dari One Sound & Light, jurutera bunyi pula adalah dari Aziz Hj Nawarwi & Matt Crawley. Lokasi shooting pula adalah di 5S Backline Studio.

Untuk lagu Oi! Pendusta pula, lagu & lirik di tulis sepenuhnya oleh Mono, producer lagu juga di buat sepenuhnya oleh Mono manakala mix & master dilakukan oleh Grim di 3 Abdul Studio.

Check out video sepenuhnya yang ada di dalam youtube dan jangan lupa like, subscribe dan share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *