Sebuah acara muzik serta BBQ bernama Grill and Groove akan berlangsung di LEK. Acara ini di anjurkan oleh Rami Nari dan Vibin by Lek. Sebuah ruang creatif baru yang terletak di bandar Kuching. Acara ini akan memaparkan 2 orang Dj yang menggunakan turntable iaitu DJ Rocatz dan Shane 2Sweet. Mereka berdua adalah dari kolektif Dj yang bernama Leftmind International.

Sedikit info mengenai Dj-Dj ini. DJ Rocatz, berasal dari Kuching, Sarawak, merupakan Dj turntable yang di mana kebanyakan muzik-muzik yang di putarkan oleh beliau kebiasaannya adalah lagu-lagu seperti ala Funk, Soul dan Hip-Hop. Style dj beliau juga adalah kebanyakannya melibatkan scratching. Beliau telah menyertai beberapa acara pertandingan DJ dan juga B-Boy seperti REPYOURSTYLE , ETS Jam 2022, dan juga Jom Battle antaranya. Rocatz juga pernah berkolaberasi dengan beberapa nama besar di dalam scene lokal Hip-Hop, seperti Joe Flizzow dan Lethal Skillz antara nya.

Seterusnya adalah DJ Shane 2Sweet. Berasal dari Kuala Lumpur, beliau mendapat inspirasi dengan mengembara di beberapa tempat di luar Malaysia dan mendapat inspirasi dengan bergaul dengan pelbagai budaya. Melalui pengembaraan beliau lah, beliau mendapati bahawa setiap tempat yang di pergi nya mempunyai ciri-ciri unik dalam mengintepretasikan muzik-muzik moden dengan budaya mereka sendiri. Antara muzik-muzik yang diputarkan oleh Shane adalah berlandaskan Funk, Soul, Breaks dan Jazz.

Shane juga merupakan salah seorang daripada founder-founder di dalam kolektif DJ iaitu LEFTMIND International. Shane pernah membuat persembahan di beberapa event seperti Repz Your Style, Majulah Fest, Elevate The Streets Jam dan banyak lagi.

Bagi mereka yang meminati Hip-Hop, juga bagi anda yang ingin explore dunia dj turntable, ataupun anda dari scene muzik lain akan tetapi ingin meneroka lebih jauh dalam scene lain daripada scene kebiasaan anda, lets go and Vibes di Grill and Groove di ruang event baru di Lek.

Pemegang 100 tiket pertama akan berpeluang untuk mendapat mocktail dan BBQ istimewa daripada Suci & Juicy!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *