Sebuah gig Sounds Good Feels Good (SGFG) yang bakal memaparkan, artis dan band dari pelbagai genre akan di adakan di Appleseed Studio pada 16 – 17 Disember 2023 (Sabtu & Ahad). Gig ini dianjurkan oleh kerjasama antara InBloom Media, Good Loud Media, dan Blackwish. Gig ini adalah salah satu daripada usaha daripada beberapa organizer-organizer lokal untuk bersama-sama mengangkat kepelbagaian di dalam muzik di arena underground/indipendent tempatan.

Antara mereka yang akan membuat persembahan pada gig ini adalah May of Scarlet, Crazy Grizzly, The Necklace, Class 89, Roses Are Black, Garbage Diary, Firebomb, Creampunk, Needless To Be Forgiven, Torture Of Agony, Path To Survive, Andonrock, Drasska, Viceroyz, Wp.Shhh, The Nameless, Save The Soul, dan The Hazze.

Apa yang menariknya tentang gig ini adalah, gig ini akan memaparkan persembahan yang datang dari pelbagai genre dari Pop-Punk, EDM(Electronic Dance Music), Metalcore, dan Disco-Pop. Menurut organizer melalui press-release yang di bagi, tujuan gig ini di anjurkan adalah untuk merealisasikan slogan Unity Through Music dan berharap SGFG ini suatu hari nanti akan dapat berkembang dari bermula dari gig kecil-kecilan dan suatu hari nanti akan berjaya berkembang sehingga dapat menjadi sebuah concert atau festival. Sejurus selepas itu, akan dapat menaikkan nama artis tempatan dalam menyebarkan karya mereka dan dapat menjadi platform exposure untuk artis yang baru hendak bermula.

Oleh itu, para organizer dan penaja InBloom Media, Good Loud Media dan Blackwish menyeru orang ramai terutamanya mereka yang aktif bergiat diri di dalam scene underground dan indipendent tempatan, mereka yang ingin menerokai scene underground dan indipendent tempatan, peminat muzik etc-etc untuk sama-sama menghadirkan diri dan bersama memeriahkan gig 2 hari ini yang bakal berlangsung di Appleseed Studio Kuching, Sarawak.

Tiket depan pintu boleh didapati untuk harga RM40, manakala pre-sale pula RM30 untuk satu hari dan RM50 untuk kemasukan 2 hari. Untuk dapatkan tiket ini boleh lah whatsapp di number link ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *