Fondness Drops, menganjurkan konsert amal secara virtual yang bertujuan untuk mempromosi muzik, budaya, cinta, keamanan, kesatuan dan tradisi merentas pelbagai komuniti.

Konsert online ini memaparkan beberapa buah band dan artis lokal seperti lagenda Sarawak Matthew Ngau, Carrie Geres, At Adau, United Kids of Oi!, Mozaik, Staak Bisomu, Drumcall Community dan Space Bird. Konsert ini dirakamkan di The Bikalan Venue Event.

Konsert online Fondness Drops musim pertama ini akan diriliskan secara berepisod dan setiap episod merangkumi 45 minute. Untuk musim pertama ini, Fondness Drops telah berkolaberasi dengan Sarawak Children’s Cancer Society(SCCS) sempena kempen GOBald.

Musim pertama episode pertama Fondness Drops Virtual Charity Concert boleh di stream secara live melalui Facebook mereka bermula pada 9 Ogos(Ahad) pada jam 8.30pm dan episod kedua pula ialah pada 16 Ogos(Ahad) di ikuti dengan episod ketiga 23 Ogos(Ahad), waktu yang sama 8.30pm.

Fondness Drops: Virtual Charity Concert Season 1 ini merupakan idea Jackson Lian Ngau bersama-sama dengan 5 rakan beliau Andrian Dadu, Calvin Jaidi, Giacherie Tipik, Emcee Mambo dan Stacy Gregory.

Konsert online ini diadakan sempena meyambut penutupan Hari Gawai dengan menggabungkan elemen-elemen traditional. Concert ini terjadi kerana dengan adanya kerjasama pelbagai pihak dari CatSound.co, Initiative Music City dan Music Tourism, Seth Peli dari Borneographers, Meldrick Bob, Lan Perey, Chung Funeral Service and Coffin Supply, Trillex Transportation, The Bikalan Bar and Restaurant, Nayel Production, Vins AVL Productions, One Sound and Light, Sydney Atin Films, Fingo Entrepreneurs Team 1212, VNA Mode dan Pungu Borneo.

Sememangnya concert amal seperti ini sangat menarik kerana ia menggabungkan musisi-musisi dari aliran traditional sehingga ke aliran moden. Concert ini juga memaparkan musisi-musisi dari lama dan baru serta muzik dari berlainan genre. Jangan lupa untuk tonton konsert ini di Facebook Fondness Drops dan share di platform facebook kalian.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *