Sebuah gig kolaberasi anjuran bersama antara Atas Angin dengan Project Amnesia, ‘Atas Angin Tour‘ dan ‘Only Jiwang-Jiwang Club‘ akan berlangsung di Appleseed Jamming Studio di Kuching, Sarawak pada 20(Sabtu) & 21(Ahad) January 2024 (Ahad) bermula jam 8pm sehingga habis!

Acara Atas Angin Tour mula-mula dilakukan pada penghujung tahun 2022 dan telah berjaya dijalankan di 3 buah bandar dan negeri iaitu, Ipoh, Johor Bahru dan Sungai Petani. Jelajah ini dilakukan oleh Atas Angin sebagai tanda penghargaan kepada peminat-peminat muzik Indie di seluruh Malaysia. Juga sebagai membuka peluang untuk peminat-peminat muzik Indie di sekitar Malaysia untuk menyertai acara-acara yang di anjurkan oleh Atas Angin. Band-band yang akan membuat persembahan untuk Atas Angin Tour adalah At Adau, Retreo, Drasska, WP.SSH, dan Automatic The Remote.

Untuk acara OJJ pula, acara ini merupakan tribute kepada lagu-lagu jiwang. Band-band yang akan membuat persembahan pada acara ini pula akan membuat cover untuk beberapa lagu jiwang. Band-band ini telah di bagi setlist oleh team Atas Angin dan mereka akan membuat persembahan berdasarkan setlist yang telah di bagi oleh para penganjur. Untuk sepanjang beberapa bulan ini, OJJ telah membuat 5 jelajah di Johor, Perak, Melaka, Kuala Lumpur dan Pulau Pinang. Antara artis-artis dan band-band yang akan membuat persembahan pada acara ini adalah, Alex Munan, Atanz, No. Mo, dan Afif Tenor,

Band-band dan artis-artis yang akan membuat persembahan untuk kedua-dua acara ini adalah gabungan daripada band-band dari Sarawak dan Brunai. Project Amnesia dan Atas Angin berharap platform ini akan dapat terus membantu mengembangkan ekosistem muzik dan industri seni dan hiburan di seluruh Malaysia.

Tiket untuk acara ini sudah di jual dan boleh didapati di lawan sesawang www.atasangin.com untuk RM45(member) dan RM55(non-member).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *