Sebuah gig anjuran 3 sekawan Gerard, Joannes dan Stephen bernama ‘Kesurupan Vol. 1‘ bakal berlangsung di Appleseed Studio pada 2 March 2024 (Sabtu), dan tiket akan di jual bermula dengan harga RM35 untuk pre-sale, dan RM40 di depan pintu. Denda sebanyak RM50 pula akan di kenakan terhadap pengunjung yang tidak menuruti peraturan studio iaitu; ‘Dilarang Merokok di dalam studio, Dilarang membawa senjata merbahaya di dalam studio, Dilarang membawa minuman beralcohol di dalam studio dan Dilarang membawa dadah di dalam studio.’

Menurut Gerard, nama Kesurupan ini di pilih ketika sesi lepak BBQ bersama kawan-kawan. Menurut Gerard lagi, gig ini di anjurkan bagi menyediakan platform untuk band-band baru, terutamanya sekarang, di mana terdapat banyak band-band baru yang berkembang dengan pesat dan mereka memerlukan platform untuk menonjolkan bakat-bakat mereka. Kesurupan merupakan salah satu daripada platform-platform yang sedia ada untuk band-band ini.

Antara band-band yang akan membuat persembahan pada gig ini adalah Hemewrath (Bintulu), Mythology (Kota Kinabalu), Blindsided (Kuching), In Rising Affliction (Kuching), Morbid Steel (Kuching), Needless To Be Forgiven (Kuching), Cry For Her (Kuching), As Dead In Silence (Kuching), We The Leader (Kuching), Selipar X Jepun (Kuching).

Kesurupan Vol. 1 menjemput orang ramai untuk datang ke gig ini, bawa member, bawa teman, kalau anda turun sorang pun tak apa, nanti dekat sana ada jumpa lagi kawan-kawan baru. Kesurupan Vol. 1 menjanjikan hari yang di penuhi dengan headbanging, shredding dan barisan-barisan merch dari band-band yang akan membuat persembahan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *