Sebuah ‘After Party Gig’ iaitu ‘Dark To Dawn’ akan berlangsung 5km dari Damai Central selepas event Rainforest World Music Festival 2023 pada 24 June 2023 (Sabtu). Event tersebut bakal menampilkan beberapa DJ underground lokal dan antarabangsa. Event ini dianjurkan oleh Lek. Sebuah kolektif kreatif yang mengaplikasikan seni sebagai medium expressi melalui muzik, reka bentuk visual, makanan dan gaya hidup. After party gig ini akan berlangsung bermula jam 11pm sehingga 7am. 😉

Event Dark To Dawn ini menampilkan 4 Dj-dj underground dari Malaysia dan Singapura. Antara Dj-dj tersebut adalah Hadiid dari Kuching Sarawak. Sepanjang karier beliau sebagai Dj dan producer, beliau sudah melakukan beberapa persembahan di peringkat lokal dan antarabangsa. Antaranya adalah di Koh Pha-ngan di Thailand, Manila di Philippines, Jakarta dan Bali di Indonesia dan juga di ibu kota Malaysia, Kuala Lumpur.

Tiket boleh di dapati di link ini. Harga pula adalah Rm60(hingga 23 Jun) dan Rm100 untuk depan pintu.

Untuk mendapatkan harga tiket istimewa, baca sampai habis. 😀

Hadiid juga merupakan sebahagian daripada kolektif NWHR. Mereka adalah antara kolektif Dj di Kuching yang banyak melakukan beberapa pop up parties dan juga electronic gig di sekitar bandar raya kuching. Selain daripada itu, Hadiid juga ada meriliskan beberapa muzik beliau dengan beberapa rekod label di peringkat antarabangsa seperti di Berlin, Russia, Ukraine, South America dan juga sekitar Asia. Antara rekod label tersebut adalah seperti Polytypch, Black Beard, Vertigo Audio, Uxoa Dutxa Elite, Eclipse Recordings, Kaleydo Records, Asia Music, Pizza Tunait, Dear Deer Records, Leftright Sounds, Deepsomnia, Bullfinch Records, Lossless, Tau, dan yang terbaru adalah Electrocaine.

Barisan Dj yang seterusnya adalah Nazreth. Beliau merupakan sebahagian daripada kolektif VoidRealm, dan banyak melakukan beberapa gig-gig Techno, Psy-Trance, House dan apa-apa electronic di sekitar ibu kota Kuala Lumpur. Antara pencapaian besar beliau sebagai Dj underground adalah, beliau pernah berkongsi deck bersama SOEL, BlueHour, Barker, dan Caravel.

Seterusnya pula adalah seorang lagi Dj daripada kolektif NWHR, iaitu, Heuremin. Beliau merupakan Dj dan juga audiovisual artis. Sekiranya anda pernah menghadiri mana-mana event yang telah dilakukan oleh NWHR, Heuremin adalah yang memainkan peranan dalam kurasi permainan lampu dan pentas. Kebanyakan muzik yang beliau putarkan memainkan elemen-elemen deep, dark dan percussive club. Dari Techno ke Electro ke Breakbeats.

Dj terakhir yang akan memukaukan para pengunjung di hari kejadian adalah Notion. A. Beliau merupakan Dj dan artis yang versatile. Notion A juga pernah berkongsi pentas bersama Dj Bone, Truncate, Surgeon dan ramai lagi. Beliau juga ada meriliskan track-track beliau di label seperti R3 (Roland Rocha Records) dan Plus Records.

Sekiranya anda sudah baca sampai sini dan berminat, nak pegi tapi tak pasti bagaimana. Boleh refer ke page instagram Vibin bahagian FAQ. Dan sekiranya anda ingin dapatkan harga istimewa. Boleh DM page RukunTV di instagram. 😉 *Jumlah adalah limited. Siapa cepat dia dapat.:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *