Sebuah gig tribute kepada Linkin Park anjuran Zero D.B Enterprise dan Project Amnesia akan berlaku di Gates of Heaven pada 27 January 2024 (Sabtu). Gig ini dianjurkan sebagai tanda penghargaan kepada Linkin Park, salah satu band rock yang iconik di abad ke-21. Gig ini akan bermula tepat jam 7pm sehingga habis! Tiket boleh di tempah dengan harga RM50 dan tiket depan pintu pula adalah RM60. Untuk tempahan awal tiket, para hadirin boleh lah menempah melalui link Google form ini.

Menurut Ken dari Zero D.B Enterprise, ‘Kami sangat teruja untuk menganjurkan acara ini sebagai tanda penghormatan kepada Linkin Park, sebuah band yang telah meninggalkan tanda yang sangat tidak dapat di lupai untuk peminat muzik di seluruh dunia. Acara ini adalah bukti bahawa semangat dan dedikasi yang dibawa oleh Zero D.b Enterprise dan Project Amnesia dalam membawa harapan kepada scene muzik lokal dan sebagai perintis kepada masa hadapan muzik Rock di Kuching, Sarawak.

Bryler dari Project Amnesia pula berkata, ‘Sama seperti apa yang pernah kami lakukan sebelum ini, acara ini adalah untuk pengikut kami dan untuk mereka mencipta memori terbaru di dalam hidup mereka. Dan apakah cara yang lebih baik yang boleh kita lakukan selain muzik? Kebetulan pula Zero D.b memberi idea yang bernas seperti ini sebagai memberi penghormatan kepada salah satu band yang paling ikonik dalam era kita ketika kita meningkat dewasa dan kami pula tidak dapat menahan rasa teruja untuk menjadikan acara ini satu kenangan yang tidak dapat dilupakan.

Lineup yang akan membuat persembahan pada acara ini adalah Post-Mortem Education, Afterfall, 11th Minute, dan DJ Jorl. Setiap dari mereka yang membuat persembahan ini akan menyajikan para hadirin dengan cara mereka yang tersendiri dalam memberi penghormatan kepada bunyi-bunyian ikonik Linkin Park dengan cara yang unik dan innovative.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *